Sabela García, jefa de cocina cervense en Londres: «A hostelería en Reino Unido está moi ben remunerada»

y. garcia CERVO/LA VOZ

REINO UNIDO

Formada en Galicia y trabajando ahora en el restaurante francés Aubaine Marylebone, marchó por «a oportunidade de mellorar o idioma e ter un comezo profesional diferente»

07 abr 2022 . Actualizado a las 17:07 h.

Desde Moxon Street (la calle Moxon) en Londres, no muy lejos de los museos de Sherlock Holmes o Madame Tussauds, la cervense Sabela García Otero trabaja como jefa de cocina del Aubaine Marylebone, restaurante francés en el que, por ejemplo, se hace un guiño, como en otros locales de hostelería británicos, a Galicia a través de los «Padron peppers» o pimientos de Padrón. Su formación, según nos cuenta a distancia, mar por medio, comenzó en el Centro Superior de Hostelería de Galicia y continuó ampliándose al campo de la nutrición en Reino Unido, formación a la que también ha sumado «algún curso online sobre xestión de restaurantes no Centro Superior de Hostelería de Sevilla», señala. «A oportunidade de mellorar o idioma e ter un comezo profesional diferente», dice, fue lo que la llevó de Cervo a tierras británicas y, concretamente, al centro de la city, de Londres, ahora.

«O futuro véxoo moi ben, é un moi bo país para vivir. Volverei de vacacións, de vez en cando, pero a miña vida xa a teño medio asentada aquí»

En un momento en el que justo en A Mariña proliferan los anuncios de búsqueda de personal para trabajar en la hostelería, ella describe cómo funciona el sector en la isla británica. Según sus palabras, también hay demanda de empleo allá: «O sector hosteleiro en Reino Unido é moi bo, hai que traballar certas horas (aquí estamos sobre as 48 semanais), pero está moi ben remunerado. Agora o único problema que temos é a falta de personal». «En comparación co sector en España, diría que son menos horas as que se traballan e está mellor remunerado», añade Sabela García.

¿Ha valorado regresar? Responde a la pregunta: «O futuro véxoo moi ben, é un moi bo país para vivir. Volverei de vacacións, de vez en cando, pero a miña vida xa a teño medio asentada aquí».

Con el covid ahora «a vida diaria é de normalidade» pero con el Brexit «xa non é tan fácil vir traballar»

La irrupción de la pandemia fue un varapalo a nivel mundial, sobre todo sanitario. Sabela García cuenta cómo ha sido su experiencia con el covid desde Reino Unido: «Levouse ben, non foi excesivamente dura. Respecto ao laboral, tivemos axuda do goberno, e estabamos remunerados co 80% do noso salario». «O tema covid _señala_ xa nin se menciona, aquí nunca foi ‘obrigatorio' poñer mascarilla pola rúa, só no transporte público e en tendas. Agora a vida diaria é de completa normalidade», explica.

El Brexit ha supuesto también un antes y un después dentro y fuera del país, que se refleja desde su experiencia de esta forma, con alguna que otra complicación a mayores en relación con la situación anterior a la salida de Reino Unido de la Unión Europea: «Agora para traballar aquí precísase do ‘settled' ou ‘pre-settled status' (se se vén da UE). É un tipo de documentación que certifica que podes traballar. Está afectando a que xa non é tan fácil vir traballar, xa que hai requerimentos e eso conleva a que hai moita falta de persoal en ámbitos onde hai traballo físico, sexa hostelería, construción, etc...».