Mariñanos en el Reino Unido: «Vanse de Europa, pero aquí ninguén fala do tema»

Una pareja de Viveiro afincada cerca de Londres relata su experiencia en relación con el «brexit»


viveiro / la voz

Es sábado 1 de febrero y los cerca de 67 millones de habitantes del Reino Unido dejaron de pertenecer a la Unión Europea la pasada medianoche. Lo que ocurrirá a partir de ahora en el ámbito social, político o económico plantea muchas incógnitas, pero mariñanos afincados en el país británico se muestran tranquilos por el momento. Al menos esa es la percepción que tiene I. R., un viveirense de 39 años que vive en Bishop’s Stortford, una ciudad situada a una treintena de kilómetros del centro de Londres. En ella reside junto con su mujer y su hija. «Hoxe [por ayer] vanse de Europa, pero aquí ninguén fala do tema. E onte ninguén falou do tema. A nosoutros de momento non nos afecta en nada, seguimos a nosa vida igual ca sempre. Se me chamas dentro dun ano, igual hai algo, pero agora mesmo non noto nada», comentó este viernes a La Voz I. R., que se estableció en el Reino Unido hace cerca de 15 años y que actualmente tiene un taxi.

Trabaja de taxista

«Traballei nun restaurante do aeroporto de Londres-Stansted máis de nove anos, e agora levo cinco de taxista», explica. En su día a día transporta a cantidad de ciudadanos británicos que tienen su puesto de trabajo en alguna empresa asentada en la capital británica. «Traballo con moita xente que traballa en Londres e lévoos da súa casa, e para un lado e outro, ademais de facer algún aeroporto, e aquí a xente non fala do brexit. Igual no centro de Londres, onde están as grandes empresas é todo distinto, e si que se fala, e tampouco estades falando coa persoa máis indicada porque en temas de política non me decato. Facemos a nosa vida no día a día», señala en relación con la gran expectación que ha levantado la salida del Reino Unido de la UE en medios de comunicación de todo el continente.

Podrán seguir viajando

I. indica que tanto él como su mujer, que trabajó más de una década como azafata de vuelo, siguen teniendo la nacionalidad española. «Somos españois, temos o noso pasaporte, pero fixemos o settle down, que simplemente é dicir que estamos vivindo aquí», apunta. En ese sentido, consideran que no van a tener problema para continuar trabajando en Gran Bretaña y poder regresar a España, donde reside la mayor parte de su familia, cuando lo deseen. «De feito, xa teño os billetes comprados para ir a España este ano. Di ti que os comprei antes do brexit, pero se os comprara hoxe non habería problema tampouco», señala.

La pareja tiene una niña de 14 meses con la que viajó a Viveiro las pasadas Navidades. ¿Notaron más inquietud e interés en España por el brexit? «Teño os meus amigos que me preguntan e me vacilan, pero pouco máis», comenta. «O único medo que podemos chegar a ter polo que están falando é se fan a Seguridade Social privada, como en Estados Unidos, pero polo resto non estou preocupado absolutamente nada», indica. Hoy por hoy, los británicos tienen unas prestaciones de la Seguridad Social en consonancia con las de otros países de la Unión Europea, pero al parecer eso podría cambiar en un futuro más o menos lejano. «Están dicindo que igual a privatizan, pero se o chegan a facer iso vai tardar moito», comenta el viveirense, que señala que por ahora en que «en temas de papelames e pasaportes todo está igual que antes». «Está claro que hai británicos que querían saír da Unión Europea e hainos que non, pero sen dramatizar», concluye.

«Se a economía empeza a ir mal, vainos ir mal a todos, tanto ao inglés coma a min»

¿Cómo le afectará a la economía de la Unión Europea la salida del Reino Unido? ¿Y a la economía británica? «Hoxe por hoxe non hai nada que me preocupe. Se a economía empeza a ir mal, vainos ir mal a todos, tanto ao inglés como a min, e máis no meu posto de traballo. Se a economía vai mal e lle afecta ao inglés, este non vai pillar o taxi. Iso é unha cadea. Agora do resto non estou preocupado absolutamente por nada por agora», afirma el viveirense I. R., y señala: «No brexit non nos puidemos meter en nada porque non puidemos votar, e ao non votar non tivemos decisión en nada».

Votación
0 votos
Comentarios

Mariñanos en el Reino Unido: «Vanse de Europa, pero aquí ninguén fala do tema»