De estudiante mediocre a trotamundos graduado con premio de Fin de Carrera

Rocío García Martínez
rocío garcía A ESTRADA / LA VOZ

EMIGRANTES A CORTO PLAZO

El estradense Miki Betes le dio un vuelco a su vida a base de becas y esfuerzo

03 abr 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Se llama Miguel Betes Figueiras y en marzo ha recogido uno de los premios de Fin de Carrera de la Xunta por haber terminado sus estudios de Educación Social con un expediente brillante. Miki —así es como lo conoce todo el mundo— jamás pensó de niño que esto pudiera sucederle a él. De pequeño no era el mejor estudiante de la clase. «Era protestón e inconformista, e penso que o sigo sendo, por eso son educador social», explica. «Tamén era bastante traste. Teño feito unhas cantas falcatruadas», comenta. Lo que le faltaba a Miki era motivación. «Moitas veces o que nos din fai que vaiamos rebaixando as nosas expectativas. Eu no colexio tiña unha profesora de inglés que me dicía que non valía. Agora seguro que falo inglés mellor ca ela, pero esas cousas afectan. Teño amigos máis intelixentes ca min que foron casos de fracaso escolar porque ninguén sacou o mellor deles. Non hai alumnado malo. Agora que estou tentando ser docente vexo que a clave é saber motivar ao alumnado», explica el estradense.

En el instituto Miki tampoco fue muy buen estudiante. Repitió COU con dos asignaturas y luego saltó a la Formación Profesional. «Estudei Xestión Comercial e Márketing e Aloxamentos Turísticos en Santiago e Silleda. Sentía que era difícil marchar da casa, así que escollín algo que quedase preto», comenta. Nada que ver con el salto que dio su vida pocos años después.

Terminada su formación, Miki necesitaba un trabajo y lo encontró en una empresa de recaudación de máquinas tragaperras en la que estuvo seis años. «As condicións laborais ían empeorando cada vez. Outros compañeiros tiñan cargas familiares e aguantaron pero eu non traguei e acabaron botándome», cuenta. Ese despido marcó un punto de inflexión en la vida de Miki. «Fun a Islandia e botei alí ano e medio traballando na hostalaría. Non sabía nin falar inglés. No inverno, ao non haber luz é complicado. Hai un par de meses que é de noite case todo o tempo e iso eu leveino mal. Gustoume moito, pero vía claro que non me ía quedar para sempre nun sitio con tan pouca luz no inverno», explica.

En Islandia Miki tuvo conocimiento de que muchos islandeses iban a trabajar a Noruega en verano. «Ían facer a tempada e con iso dáballes para vivir o resto do ano. Eu fixen o mesmo», explica. «Estiven traballando no restaurante dun cámping nas illas Lofoten. Eramos un grupo de amigos e por alí viñan moitos mochileros. Teño moi bo recordo. Gústanme os deportes de montaña e facer autostop alí é moi seguro, así que desfrutei moito o tempo libre. Foi dos mellores veráns que pasei traballando», cuenta.

Camarero en el pueblo de Papá Noel y estudiante en Brasil

Llegados a este punto, Miki que ya había entrado en la treintena y tenía ciertos ahorros, se decidió a volver a las aulas. Volvió con otra perspectiva y se matriculó en Educación Social en Ourense. «Estudaba no inverno e nos veráns ía traballar a Noruega. Desde que o descubrín é algo que lle recomendo a todo o mundo. É unha forma de ter liberdade no inverno. Tiña un amigo que se dedicaba á arte e tamén traballaba no verán en Noruega para poder dedicarse no inverno aos seus proxectos», explica.

Miki trabajó en Drobak —un pueblo a 50 minutos de Oslo en donde la tradición sitúa la residencia veraniega de Papá Noel— y también en Kjollefjord —el lugar más septentrional de la Laponia noruega—. «É un paraíso no cu do mundo, cheo de renos», explica. El estradense hizo parte de sus estudios en Lisboa y cursó un semestre en Glorianápolis (Brasil). «Foi o país no que máis cómodo me sentín. Tentei quedar outro semestre pero non puiden porque tiña que facer o Practicum», explica. Acabó la carrera con nota en el 2019 y se quedó trabajando en el mismo lugar en el que hizo sus últimas prácticas, un centro para personas sin hogar de Ourense. Lleva tres años allí. Además, ha hecho el máster de profesorado con la meta de ser docente en la FP de Servizos á Comunidade y, en mitad del camino, ha tenido un bebé llamado Xúe que ahora tiene tres meses.

Miki quiere destinar los 3.500 euros del Premio de Fin de Carrera a la crianza de su bebé y a comprarle una bici a su amigo Efrén. De su historia de superación le gusta destacar dos cosas: la importancia de la motivación para perseguir los sueños y la de las becas para poder lograr la mejor versión de uno mismo.