Un cineasta viveirense en Los Ángeles rueda un documental sobre Viveiro

David de Bartolomé acabará en noviembre una cinta que será distribuida en Amazon o Netflix


viveiro / la voz

El cineasta viveirense David de Bartolomé, afincado en Los Ángeles desde el 2003, ultima el largometraje documental «Viveiro a través do tempo». Se trata de una obra que tendrá dos versiones: una reducida, de dos horas, y otra extensa, de cuatro; y que será distribuida a través de alguna plataforma digital como Amazon o Netflix. «Gustariame que o documental tivera certa vida en festivais internacionais antes da súa distribución comercial», precisa De Bartolomé, que esta semana viajó a Viveiro para completar el rodaje de las últimas entrevistas y escenas. Las primeras fueron rodadas durante el verano y el otoño del 2018. «A gravación desta segunda etapa foi máis dura porque tiven que simultaneala coa supervisión da posproducción de Motown, pero coa axuda dos viveirenses, como o pai Román, e mesmo sor Teresa, a nai superiora do mosteiro de Lourdes, todo foi un pouco máis fácil», reconoce el artista, cuyo proyecto cuenta con el apoyo financiero del Concello de Viveiro y de la Diputación de Lugo.

Según se anunció el día que fue dado a conocer públicamente, en octubre del 2018, el documental incluirá más de 4.000 fotografías y metraje audiovisual antiguo, además de 45 minutos de música grabada por una orquesta sinfónica, testimonios de más de un centenar de personas de ámbitos tan dispares como las artes, el deporte, la política, el mar, el rural, el periodismo; o imágenes astronómicas de su cielo. «Penso que o último testemuño vai ser o de Adrián Ben, que está un pouco axustado [el atleta se encuentra todavía en Doha tras su excelente actuación en el Mundial de Atletismo]. E tamén o de Dani Caxete, que o vou gravar en Madrid, e co que vou falar do ceo de Viveiro», señala el cineasta.

«Esta é unha película de Viveiro para o mundo», sonríe De Bartolomé. «Agora xa estamos na posproducción final oficialmente, compoñendo eu a música xunto con David Catá e Luis Rivera, viveirense profesor de música clásica e guitarra na Coruña. E Joni Ramos está completando o tema especialmente composto para a película», añade, antes de señalar que el trabajo cinematográfico estará totalmente listo en noviembre. «Só queda decidir co Concello e a Deputación a estratexia de lanzamento, tanto nacional como internacional», apunta o director.

En breve dirigirá una película sobre Jimmy Page, el guitarrista que fundó la banda Led Zepellin

A un lado y al otro del océano Atlántico (en Londres, en Praga y en Los Ángeles), David de Bartolomé está inmerso en la posproducción de The First Lady of Motown, el documental que ha dirigido sobre la cantante Claudette Robinson, la «primera dama» de Motown, la legendaria discográfica de figuras como Michael Jackson, y que en su día lo seleccionó personalmente entre más de un centenar de aspirantes. «Estou terminando a peli de Motown, na fase final de musicalidade. A rodaxe estendeuse porque lles gustou o que fixemos e estendeuse o tempo, engadiuse xente... E despois empezo unha película sobre Jimmy Page, o guitarrista que fundou a lexendaria banda Led Zepellin. Dirixindo e coescribindo. A verdade é que está indo todo moi ben, non podo dicir máis», reconoce el cineasta mariñano.

J. Stathaman o Norman Reedus

De Bartolomé se ha hecho un nombre en Los Ángeles y tiene como amigos desde hace muchos años a actores como Jason Stathaman, protagonista de películas como Transporter; Norman Reedus, protagonista de la serie The Walking Dead; o Ron Perlman, ganador de un Globo de Oro y conocido por películas como El nombre de la rosa o Hellboy. Según avanza, es posible que en los próximos meses regrese a Galicia para participar en algún proyecto. «E por suposto continúa o meu traballo facendo anuncios publicitarios e videoclips», indica.

David De Bartolomé, cineasta de Viveiro: «Empecei este proxecto só e acaboume axudando todo Viveiro, máis de 115 persoas, foi incrible»

En el verano del 2018, David de Bartolomé (Viveiro, 1976) regresó a su tierra natal después de muchos años fuera y se reencontró con ella. «Dinme conta de que vivo nunha burbulla. Agora moitos dos meus amigos son famosos e vivo nun entorno endogámico onde todos somos cineastas, escritores, autores... E volvo a Viveiro e reencóntrome co David que fun, o David neno que debuxaba cómics na Praza, que facía fotos en Covas [...] E iso faime pensar que, se o tren da sorte pasou pola miña estación, quero compartilo cos meus compatriotas. Pode sonar cursi, pero é como o vexo», contó poco después. Fue entonces cuando se le ocurrió la idea de grabar un documental. «Quero contar unha historia que creo que merece ser contada. E recordar tamén aos viveirenses de onte que merecen ser lembrados e que están un pouco inxustamente esquecidos», apunta.

Extranjeros en el municipio

«Empecei este proxecto só, e acaboume axudando todo Viveiro, máis de 115 persoas participan como entrevistados ou colaboradores, foi incrible», comenta, antes de detallar, que entre en el apartado de testimonios se incluyen ciudadanos extranjeros que residen en Viveiro pero proceden de Santo Domingo, Inglaterra... «Como o célebre Chris Masuak, que figura no Hall of Fame de Australia», expón. A David de Bartolomé le gustaría hacer un estreno especial «só para a xente de Viveiro no Teatro Pastor Díaz». «Unha proxección para a xente que me axudou a facer a película: ver a película no cine no que me namorei do cine. Quero ver a película cos compatriotas. Logo, na estrea comercial convértese nalgo para todo o mundo», concluye.

Votación
5 votos
Comentarios

Un cineasta viveirense en Los Ángeles rueda un documental sobre Viveiro