En un año retornaron a la provincia de Ourense más de mil personas del extranjero

edith filgueira OURENSE / LA VOZ

ACTUALIDAD

MIGUEL VILLAR

La Xunta acaba de aprobar un plan de ayuda para emprender

18 may 2018 . Actualizado a las 10:47 h.

La ciudad de Ourense es la tercera de Galicia con mayor volumen de retornados, según afirmó el secretario xeral de Emigración, Antonio Rodríguez Miranda durante su visita a un estudio de diseño y arquitectura puesto en marcha gracias a las Axudas ao Retornado Emprendedor.

Apuntó Miranda que, en este sentido, la Estratexia Retorna 2020 servirá como herramienta para combatir el complejo reto demográfico que afronta el territorio gallego. «No ano 2016 houbo cinco mil persoas que volveron a Galicia e delas entorno a mil viñeron a esta provincia, particularmente ao entorno da cidade», señaló. «É unha medida importante para unha cidade coma Ourense que ten máis de 100.000 habitantes no exterior, aínda que o 70 % son fillos e netos de emigrados nados fóra», destacó el secretario xeral.

Por otro lado, incidió en el esfuerzo que desde la Xunta se está haciendo para que en dos años la cifra de retornados se cuadruplique. «Nós queremos que ese número se incremente e por iso desde o Goberno galego se aprobou fai uns días esta estratexia de retorno. Queremos que ata o ano 2020 poidan volver a Galicia 20.000 persoas», subrayó.

Acompañado del alcalde, Jesús Vázquez, y la delegada territorial de la Xunta, Marisol Díaz, Miranda conoció el estudio de diseño y arquitectura que un joven ourensano abrió con las ayudas a retornados hace ya dos años. Él es Iago Nóvoa y emprendió el negocio junto a dos compañeros. «Tocamos non só deseño gráfico e arquitectura, senón tamén deseño editorial e algúns de produtos relacionados co mobiliario», afirmó el arquitecto.

Se trata de una cooperativa que pretende crecer -los tres son de Ourense- y trabajar para clientes de diferentes partes de la geografía. «Estamos nun mundo globalizado e por sorte parte do servizo que ofrecemos xorde desa premisa e é perfectamente internacionalizable», explicó.

Iago Nóvoa estuvo dos años trabajando en Irlanda y decidió volver para emprender y poder estar cerca de la familia. «A verdade é que tivemos clientes de Granada, Irlanda... E agora mesmo temos algún cliente en Madrid e aquí na provincia», finalizó el joven.